هفت عضو هیات مدیره بورس انرژِی انتخاب می شوند
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش روز سه شنبه ایرنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه ( سنا)، 'محمودرضا خواجه نصیری' گفت: بر اساس تبصره'ب' ماده 23 اساسنامه شركت بورس انرژی، هیچ شخص حقیقی یا حقوقی نمی‌تواند وكالت سهام داران دیگر را به نحوی كه به همراه سهام خود بیش از دو و نیم درصد از كل سهام شركت باشد را در مجامع عمومی بر عهده بگیرد.

به گفته ی وی، همچنین هیچ شخص حقیقی یا حقوقی نمی­تواند در مجمع وكالت بیش از یك سهامدار را بر عهده گیرد. در خصوص وكالت اشخاص حقیقی صرفاً وكالتنامه­ های رسمی محضری یا با تأیید امضای موكل توسط دفترخانه­ های اسناد رسمی مجاز است.

وی ادامه داد: موسسان و پذیره نویسان حاضر در مجمع باید به این موضوع توجه داشته باشند تا در روز برگزاری مجمع با مشكلی مواجه نشوند.

خواجه نصیری با بیان اینكه بورس انرژی چهارمین بورس كشور به شمار می رود كه این روزها در شرف تاسیس است، اظهار داشت: مجمع موسسان بورس انرژی یازدهم اسفندماه راس ساعت 10 صبح در محل سالن مركز همایش های رازی برگزار می شود.

وی خاطرنشان كرد: این مجمع در اصل آغاز فرایند تاسیس شركت و شكل­گیری بورس است و طبق اطلاعیه منتشر شده، موسسان و پذیره نویسان باید در این مجمع شركت كنند.

مدیر اداره امور بورس ها و بازارهای سازمان بورس و اوراق بهادار توصیه كرد كه برای حضور در مجمع حداقل یك ساعت قبل از شروع، در محل برگزاری حضور داشته باشند تا مقدمات و فرآیندهای قبل از مجمع انجام بگیرد.

وی در خصوص دستورجلسه مجمع موسسان بورس انرژی گفت: تصویب اساسنامه شركت و انتخاب اعضای هیات مدیره مهم ترین موارد مورد بررسی این مجمع هستند.

وی تصریح كرد:براساس طرح اساسنامه، هفت عضو هیات مدیره در مجمع موسسان انتخاب می شوند. پس از انتخابات هم اعضای حقوقی انتخاب شده، نمایندگان حقیقی خود را جهت تایید صلاحیت به سازمان بورس و اوراق بهادار معرفی می كنند.

خواجه نصیری در خصوص زمان تایید صلاحیت ها خاطرنشان كرد: نمایندگان حقوقی پس از انتخاب حداكثر 10 روز فرصت دارند تا نمایندگان حقیقی خود را به سازمان بورس و اوراق بهادار معرفی كنند و پس از آن فرایند تایید صلاحیت طبق ضوابط انجام می شود و به طور معمول حدود یك تا دو ماه طول می كشد تا كل تایید صلاحیت ها نهایی شود.

اقتصام** 9141 **1561





:: برچسب‌ها: کریسمس , شیکاگو ,
:: بازدید از این مطلب : 251
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: